W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu

Aleja Wyzwolenia 20, 22, 22a, 24

58-300 Wałbrzych

tel:  (+48) 74 846 07 00, 846 06 06
fax: (+48) 74 842 45 17

e-mail: sekretariat@powiatwalbrzyski.pl
www: www.powiatwalbrzyski.pl

 

NIP: 886-241-36-78
REGON: 890718001
Kod TERYT: 0221

 

Elektroniczna skrzynka podawcza E-PUAP
Adres skrytki: /SPWalbrzych/skrytka

Adres e-Doręczenia:
AE:PL-50079-42210-BTIIS-20

Zapewnienie dostępności, cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej w Starostwie Powiatowym w Wałbrzychu

Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu reprezentowane przez Starostę Wałbrzyskiego z siedzibą Aleja Wyzwolenia 20-24, 58-300 Wałbrzych, tel.: (+48)748460700, adres poczty e-mail: sekretariat@powiatwalbrzyski.pl adres strony podmiotowej https://www.powiatwalbrzyski.pl/ https://bip.powiatwalbrzyski.pl zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej siedziby oraz strony internetowej zgodnie z przepisami Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. poz. 1696 z późn. zm.) Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest powołany koordynator ds. dostępności Pan Tomasz Więckowski, adres poczty e‑mail: dostepnosc@powiatwalbrzyski.pl  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (+48)693 337 954, tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności lub skargi na brak dostępności. 
Procedura składania wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:

Zgodnie z art. 30 ust. 1.  ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami (dalej zwana wnioskodawcą) lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.

Wniosek o zapewnienie dostępności kierowany jest do podmiotu publicznego z którego działalnością związane jest żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek musi zawierać następujące elementy:
  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot, do którego kierowany jest wniosek o zapewnienie dostępności ma 14 dni na zapewnienie dostępności w zakresie zawartym we wniosku. W szczególnych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z wnioskodawcą i podaniu przyczyny opóźnienia, podmiot może wyznaczyć inny termin na zapewnienie dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. poz. 1696 z późn. zm.)

Zapewnienie dostępności cyfrowej:

Zgodnie z art. 18. 1.  ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, w tym elementów, o których mowa w art. 3 ust. 2, oraz elementów niedostępnych cyfrowo na podstawie art. 8 ust. 1, albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, o którym mowa w art. 7.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej musi zawierać:
  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem (dalej zwanej wnioskodawcą);
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Podmiot, do którego kierowany jest wniosek o zapewnienie dostępności ma 7 dni na zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. W szczególnych przypadkach, po uprzednim skontaktowaniu się z wnioskodawcą i podaniu przyczyny opóźnienia, podmiot może wyznaczyć inny termin na zapewnienie dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848).
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych we wnioskach 

Szanując prywatność Pani/Pana oraz innych osób, do których Pani/Pan może odwołać się podczas komunikacji z nami prosimy, aby w korespondencji przekazywanej do Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu podawać wyłącznie dane niezbędne do obsługi wniosku o zapewnienie dostępności. W szczególności jeżeli nie jest to konieczne i niezbędne do sporządzenia i rozpatrzenia wniosku, nie należy wskazywać danych szczególnej kategorii np. danych dotyczących zdrowia.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie niektórych danych osobowych takich jak tożsamości oraz dane kontaktowe może uniemożliwić nam lub wydłużyć czas na udzielenie odpowiedzi na korespondencję oraz obsługę wniosku o zapewnienie dostępności, z którym się Pani/Pan zwraca do jednostki.
Z tego powodu podanie podstawowych danych jak tożsamość i dane kontaktowe jest niezbędne dla prawidłowej obsługi wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub cyfrowej.
Podanie przez Panią/Pana z własnej inicjatywy danych nadmiarowych (tj. danych niebędących niezbędnymi danymi do rozpatrzenia wniosku), w tym danych szczególnej kategorii np. danych dotyczących zdrowia oznacza, że ma Pani/Pan świadomość, że Administrator uzyskuje dostęp do tych danych. Dane takie przetwarzane są przez Administratora na podstawie zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a (w przypadku danych szczególnej kategorii) RODO, wyrażonej w formie wyraźnego działania, którym jest dobrowolne przekazanie tych danych osobowych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo tu: 

Wniosek o zapewnienie dostępności prosimy kierować:
  1. Drogą elektroniczną na adres poczty e-mail lub elektronicznej skrzynki podawczej wskazanych w danych kontaktowych Administratora sekretariat@powiatwalbrzyski.pl
  2. Drogą pocztową, na adres wskazany w zakładce -  kontakt
  3. Bezpośrednio do wybranego koordynatora ds. dostępności na adres poczty elektronicznej e-mail: dostepnosc@powiatwalbrzyski.pl

Załączniki

Powiadom znajomego