Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Anna Juszczyszyn-Sroka od 01.08.2014 r. zajmuje się poradnictwem dla mieszkańców gmin Powiatu Wałbrzyskiego oraz Miasta Wałbrzycha.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wałbrzychu znajduje się w Starostwie Powiatowym Al. Wyzwolenia 24 (pokój 26) w Wałbrzychu tel. 74 846 05 22.
Od dnia 1.07.2022 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów Pani Anna Juszczyszyn-Sroka pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 14:30.
Informacje można również uzyskać pod adresem poczty elektronicznej rzecznik.konsumenta@powiatwalbrzyski.pl.
Przyjmuje od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu.
Prosimy o nieprzesyłanie skarg i próśb o interwencję na adres poczty elektronicznej. Skargi i prośby o interwencję należy przekazywać tradycyjną pocztą, za wyjątkiem e-maili z podpisem elektronicznym, jak również poprzez system ePUAP.
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i pomocy prawnej w indywidualnych sprawach konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Posiada też możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę ich interesów. Jest też oskarżycielem publicznym w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.