Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu
Al. Wyzwolenia 20-24 (pokój 26)
58-300 Wałbrzych
tel. 74 846 05 22
e-mail: rzecznik.konsumenta@powiatwalbrzyski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wałbrzychu udziela pomocy prawnej wyłącznie konsumentom, mieszkańcom gmin Powiatu Wałbrzyskiego (Boguszów Gorce, Czarny Bór, Głuszyca, Jedlina Zdrój, Mieroszów, Stare Bogaczowice, Szczawno Zdrój, Walim) oraz Miasta Wałbrzych.
Zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.”
Porady prawne dla konsumentów są udzielane telefonicznie lub w ramach osobistych konsultacji od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 – 14:30.
Uprzejmie informujemy, iż Powiatowy Rzecznik Konsumentów w zakresie indywidualnych sporów nie udziela porad prawnych drogą mailową.
Prosimy o zgłaszanie spraw na formularzu dostępnym na stronie internetowej powiatu (wzór wniosku do pobrania poniżej)
Wypełniony i podpisany wniosek wraz z kopią dokumentów można złożyć:
- w biurze podawczym tut. Starostwa
- poprzez Platformę ePUAP ,adres skrytki: /SPWalbrzych/skrytka
- poprzez e-Doręczenia, adres: AE:PL-50079-42210-BTIIS-20
- tradycyjną pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu Al. Wyzwolenia 20-24 58-300 Wałbrzych.
Przed złożeniem wniosku zachęcamy do osobistych konsultacji po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod numerem telefonu 74 846 05 22.
Osoby zainteresowane uzyskaniem drogą elektroniczną porady prawnej mają możliwość skorzystania z pomocy E-porad pod adresem; www.poradydlakonsumentow.pl, a w sprawach transgranicznych (tj. umów zawieranych z przedsiębiorcami działającymi na obszarze Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii) mogą korzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumenckiego pod adresem: ECCNET-PL@ec.europa.eu
Konsumenci spoza terenu powiatu wałbrzyskiego i miasta Wałbrzycha powinni kontaktować się z właściwym dla ich miejsca zamieszkania rzecznikiem konsumentów, szczegółowe dane dostępne na stronie www.uokik.gov.pl.
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i pomocy prawnej w indywidualnych sprawach konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.