W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu

Aleja Wyzwolenia 20, 22, 22a, 24

58-300 Wałbrzych

tel:  (+48) 74 846 07 00, 846 06 06
fax: (+48) 74 842 45 17

e-mail: sekretariat@powiatwalbrzyski.pl
www: www.powiatwalbrzyski.pl

 

NIP: 886-241-36-78
REGON: 890718001
Kod TERYT: 0221

 

Elektroniczna skrzynka podawcza E-PUAP
Adres skrytki: /SPWalbrzych/skrytka

Adres e-Doręczenia:
AE:PL-50079-42210-BTIIS-20

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Anna Juszczyszyn-Sroka od 01.08.2014 r. zajmuje się poradnictwem dla mieszkańców gmin Powiatu Wałbrzyskiego oraz Miasta Wałbrzycha.

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wałbrzychu znajduje się w Starostwie Powiatowym Al. Wyzwolenia 24 (pokój 26) w Wałbrzychu tel. 74 846 05 22.

Od dnia 1.07.2022 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów  Pani Anna Juszczyszyn-Sroka pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 14:30.

Informacje można również uzyskać pod adresem poczty elektronicznej rzecznik.konsumenta@powiatwalbrzyski.pl.

Przyjmuje od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu.

Prosimy o nieprzesyłanie skarg i próśb o interwencję na adres poczty elektronicznej. Skargi i prośby o interwencję należy przekazywać tradycyjną pocztą, za wyjątkiem e-maili z podpisem elektronicznym, jak również poprzez system ePUAP.

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i pomocy prawnej w indywidualnych sprawach konsumenckich,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.

Posiada też możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę ich interesów. Jest też oskarżycielem publicznym w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

Powiadom znajomego