W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu

Aleja Wyzwolenia 20, 22, 22a, 24

58-300 Wałbrzych

tel:  (+48) 74 846 07 00, 846 06 06
fax: (+48) 74 842 45 17

e-mail: sekretariat@powiatwalbrzyski.pl
www: www.powiatwalbrzyski.pl

 

NIP: 886-241-36-78
REGON: 890718001
Kod TERYT: 0221

 

Elektroniczna skrzynka podawcza E-PUAP
Adres skrytki: /SPWalbrzych/skrytka

Adres e-Doręczenia:
AE:PL-50079-42210-BTIIS-20

ZAB.6740.451.2024

                                                                                                                Wałbrzych, dnia   20.11.2024r            

ZAB. 6740.451.2024

 
OBWIESZCZENIE   STAROSTY  WAŁBRZYSKIEGO

 
Na  podstawie  art. 11a, ust. 1, art. 11d, ust. 5  i  ust. 6  ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 311),  oraz  art.  49  ustawy  z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024, poz.572),  
                   
                                                                         Zawiadamiam

że  na  wniosek z dnia 23.10.2024 (uzupełniony w dniu 14.11.2024 )  Pana  Dariusza Rusnak, działającego  z  upoważnienia  Burmistrza Gminy Boguszów-Gorce, pl. Odrodzenia 1, 58-370 Boguszów-Gorce, zostało  wszczęte  postępowanie  administracyjne  w  sprawie  wydania  decyzji  o  zezwoleniu  na  realizację  inwestycji  drogowej, dla  zamierzenia  budowlanego  pod  nazwą : 

 
udzielenia pozwolenia na realizację  inwestycji drogowej  pod  nazwą :  „budowa i przebudowa drogi gminnej nr 115998D (ul. Leśna) w Boguszowie-Gorcach wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną ”

Inwestycja obejmuje :
budowę i  przebudowę  drogi gminnej nr 115998D stanowiącej ciąg ul. Leśnej w Boguszowie-Gorcach

Wnioskowana inwestycja realizowana będzie na działkach o niżej wymienionych numerach ewidencyjnych gruntów:

obr nr 0005 Stary Lesieniec:

271, 251, 249, 248, 509, 510, 511, 272/1, 272/2, 247/4, 246, 504/1, 504/2, 505, 503

 Na podstawie art 11d ust. 9 i 10 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj Dz. U. z  2024, poz. 311), nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek Samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem  o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, dla przedmiotowego zamierzenia budowlanego nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami, a czynności prawne dokonane z naruszeniem zakazu, o którym mowa wyżej, są nieważne.

            Zgodnie z art. 10 § 1, w związku z art. 73 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, strony postępowania administracyjnego uprawnione są do zapoznania się ze zgromadzonym materiałem dowodowym, składania wszelkich dodatkowych wyjaśnień i dokumentów mogących mieć znaczenie dla sprawy, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu, przy Al. Wyzwolenia 22, Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej i  Gospodarki  Nieruchomościami  (II piętro, pok. nr 229– po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym ), w godzinach pracy Urzędu, w terminie 14 dni od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia. Uprawnione to przysługuje stronie w każdym stadium postępowania. 

Zgodnie z ar 18 ust 1e. 10 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj Dz. U. z  2024, poz. 311), w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia:

1) doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji, o której mowa w art. 17,

2) doręczenia postanowienia o nadaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności albo

3) w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna

- wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego.    

 

Stosownie do art. 41 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego – w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej  o każdej zmianie adresu. W myśl art. 41 § 2 powołanej ustawy, w razie zaniedbania tego obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

 

 

Powiadom znajomego